Klausoties grupas VERY COOL PEOPLE mūziku rodas sajūta, ka dzīve ir mūžīgi svētki, aizrautīga rotaļa un izklaidēšanās draugu lokā. Un kā nu ne, – raugoties tēmu autora un ģitārista Elvija Grafcova vienmēr smaidošajā sejā, varam viņu tikai apskaust par vienmēr labo garastāvokli. VERY COOL PEOPLE savā jaunākajā albumā „CRUISING IN THE TROLLEY” turpina sajaukt kopā fanku un džezu ar blūza elementiem HAMOND ērģeļu mērcē, šoreiz kā filozofisko ieraksta koncepciju izvēloties 19. trolejbusa maršrutu un dzīvu, koncertiem atbilstošu skanējumu. Grupa nenodarbojas ar „velosipēda izgudrošanu”, jo sen jau ir sapratusi, ka publikas lielākā daļa vienmēr gaida izklaidi. Patiesībā spēlēt to, kas pašam patīk, vienlaicīgi izklaidējot publiku, nav vienkāršs uzdevums. VERY COOL PEOPLE ir atradusi savas formulas, kā to paveikt. Un tās ir: spēcīga ritma grupa, izteiksmīgi „rifi”, laba skaņa un muzikālā dinamika. Otrs, jau dziļāks slānis, ir aizrautīga, izsmalcināta improvizācija un savstarpējā saspēle. Latvijā nav nemaz tik daudz tādu grupu, kuras uzdrošinātos ierakstus veikt vienlaicīgi spēlējot ne tikai pilnā, bet pat paplašinātā sastāvā, kas atgādina nelielu bigbendu. Pieaicinātā pūtēju grupa (Māris Jēkabsons, Oskars Ozoliņš un Nauris Strežs), papildinot grupas skanējumu ar Ritvara Garozas aranžējumiem, ir krietni palielinājusi mūzikas dinamiskā skanējuma kontrastus. Albumā iekļautas astoņas kompozīcijas, kuras pēc veco amerikāņu džezistu parauga jau ir izauklētas un noslīpētas neskaitāmos koncertos, tādēļ to ieskaņošana studijā ir paveikta īsā laikā. Skaņdarbu aranžējumi ir smalki izstrādāti, ar īpašām, kā jau tas džeza mūzikai raksturīgs, atstātām improvizācijas vietām. Visvairāk ar „zolēšanu” nodarbojas ģitārists Elvijs Grafcovs, saksofonists Toms Rudzinskis un taustiņērģelnieks Māris Vitkus, tomēr arī basģitāristam Valteram Sprūdžam ir atvēlēts laiciņš, kurā no basa klucīšiem sabubināt mazu celtnīti. Kaspara Grigaļa izsmalcinātā un daudzveidīgā bungu spēle ir viena no VERY COOL PEOPLE firmas zīmēm. Titulskaņdarbs „CRUISING IN THE TROLLEY” jau ar pirmajām taktīm iesviež klausītājus grupai raksturīgajā priecīgajā noskaņā. Pārsteidza “SLOW & LOW” – vienīgā balāde ar minora blūza noskaņu, kura izteikti atšķiras no pārējiem grupas skaņdarbiem. Šķiet, tas varētu būt domāts kā cieņas apliecinājums kādam no Elvija iecienītajiem amerikāņu ģitārmonstriem. Kā albuma kulminācija jāuztver emocionāli spēcīgākās, spriedzes pilno „HOT SPOTS” un tai sekojošās „THREE VIRTUES” kompozīcijas. Noslēdzošais „akustiskais” blūza skaņdarbs „5TH FLOOR” 5 ceturtdaļās izklausījās pēc tāda kā viltīga joka, lai dejotājiem, kuri apskāvuši viens otru, jauktu soļus. Kā trūkumus var minēt dažu tēmu intonāciju un ritmikas savstarpējo līdzību. Tomēr albuma astoņi skaņdarbi ir tik ļoti bagāti ar muzikālo informāciju, ka tas uzreiz nav pamanāms. Es šo albumu izvirzītu Latvijas gada mūzikas ierakstu balvas nominācijai „Gada pozitīvākais ieraksts”, ja vien tāda eksistētu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


*